Our E-D

Daisypath Anniversary tickers

Our W-D

Daisypath Wedding tickers

Wednesday, January 19, 2011

Cinta Yang Kian Pudar

Salam. Tetiba rasa nk curahkan perasaan dalam blog la plak kan. Pagi2 dh start blogging. Cemana ni? Keje tak buat pun lagi. Hehe. Nak keje perlu mood dulu. Ni cam start up la kan? Dah panas, baru keje leh lancar je. Kan..kan..kan? Heeee. Saje nk ckp bab cinta pudar ni. 










Korang yang pernah bercinta mesti penah rasa perasaan ni kan? Mula-mula bercinta, bagai nak rak. Ayat bukan main, dari hati keras cam batu jadi cair. Pas dah sebulan couple, dah tak sama. Dah tak mesra cam dulu. Kadang2 sakit ati gak jadi camni. Bila kita bagitau, dia bagi plak alasan macam2. Haaa aku cakap pasal diri aku ke? Jeng jeng jeng. Ada la cikit2 tpi kebanyakannya dari pengalaman aku sendiri dan cerita kawan-kawan.




Lelaki ke perempuan yang selalu memudarkan cinta? Aku rasa dua2 pun sama je. Bergantung pada individu sebenarnya. Tetapi, ada tapi gak..dari pengalaman aku, lelaki yang mudah berubah. Bukan berubah cinta tapi berubah layanan. Perempuan ni, kalau dah cinta, takes time nak berubah. Nak ucap cinta, kitorang lambat skit. Lelaki ni nak cepat je, pastu tak leh maintain. 


Bila tanya napa tak macam dulu?? Dia akan jawab, "Abang still macam dulu. Perasaan abang xpernah berubah". Ceyy ayat, tak tahan. Aku lakonkan je balik kan. Haha. Faham tak golongan-golongan ni? (bukan semua lelaki eh?) Kata boleh diucap, bila-bila masa je. Tapi hati, kitorang xnampak.  

Macam mana nak rasa cinta kalau tak rasa macam dicintai. Mcam tak ada perasaan. Tapi kata cinta. Sebab tu la kita selalu kena semarakkan cinta. Kalau tak, lama-lama dia sejuk la. Sama gak macam air, memula panas, bila dah lama sejuk. Cemana nak pastikan dia selalu panas, kena la panaskan. Ada faham??. Bila perempuan dah cari orang lain yang lebih menghargai, korang kata kitorang curang. Ada ke patut??

Bila dah jadi camni kan susah
Bila aku cakap bab semarakkan cinta ni, tak payah la jadi romantik kalau korang memang dah tak reti ataupun korang rasa geli nk romantik. Cukup dengan perbuatan yang biasa-biasa yang buat orang tu rasa dicintai. Walaupun mulut korang cakap cinta, tapi hati orang tu tak rasa pun cam korang cinta kat dia, percayalah cakap aku. Dia tak akan lama dengan korang. 



Satu lagi, dalam bercinta ni, korang kena la sama-sama usaha semarakkan cinta tu. Jangan la sebelah pihak je. Sebelah yang satu lagi, macam tak de perasaan. Tepuk sebelah tangan tak akan berbunyi. Tepuk meja memang berbunyi tapi lma mana sangat nak bertahan. Lama-lama tangan pun sakit. At last, benti tepuk meja. Sama gak dengan perasaan. Bila dia rasa dia je yang dok usaha, jadi romantik, ambil berat, bagi hadiah, banyak berkorban, lama-lama bila dia rasa penat, dia benti. So, pihak yang sebelah lagi pun perlu la sama-sama mempertahankan cinta. Baru la pengorbanan tu penuh ikhlas dan tak terasa. Percayalah cakap aku.



Aku ni bukan doktor cinta. Aku tulis dari pengalaman dan pembacaan aku. Tapi seingat aku la kan, kawan-kawan yang ada masalah cinta selalu akan refer kat aku walaupun masa tu aku ni tak pernah ada boifren lagi. Leh gitu? Huhu.

So, kepada sesiapa yang mempunyai kekasih hati, sayangilah dia melalui perbuatan. Walaupun tanpa ucapan, tapi itu lebih bermakna. Kalau diungkap, lagi bertambah-tambah sayang dia kat korang. Jangan bila dah takde baru nak nyesal. Tak guna dah. Ok guys, ambik yang mana korang rasa baik, yang buruk tak yah ikut eh. Good luck. Wasalam.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...