Our E-D

Daisypath Anniversary tickers

Our W-D

Daisypath Wedding tickers

Sunday, March 13, 2011

LeLaKi EmO

Salam. Bila baca statement kat atas, bunyinya cam nk ngutukk kaum yang satu lagi je. Haha. Fikir sendiri la kan. Bukan nak ngutuk cuma nak share pendapat je. Bukan semua kaum yang satu ni macam tu. Mungkin dorang ni ego. Leh faham lagi. Tapi kalau emo plak..aku malas layan sebenarnya. Aku tau lelaki pun ada hati dan perasaan tapi jangan la lebey-lebey plak ngalahkan pompuan.


Bagi aku..kaum lelaki ni sepatutnya cool, matang, mampu kawal perasaan dam mampu atasi konflik. Sebab tu lah lelaki dilahirkan sebagai pemimpin. Pemimpin masyarakat, pemimpin rumah tangga. Talak pun kat tangan lelaki sebab azalinya lelaki tak emo berbanding perempuan. Masalahnya, lain plak jadi. Aku tak bleh terima la.Sikit-sikit marah..then merajuk. Tak bleh blah. Huhu.

Sebagai perempuan, kitorang mengharapkan lelaki membimbing kitorang, menasihati, tapi terbalik lak jadinya. Huh tak tahan cmni beb. Kalau tanya kaum lelaki, dorang memang tak ska pompuan terlalu emo. Same with us. Lelaki emo..lagi la tak layan. SOrrrryyy la eh. Go and find another person (bagi aku la kalau laki tu boifren aku..heeee)
Salah sikit ja marah
Takat sikit2 hal tu, pandai-pandai la settle sendiri. Bawa berbincang. Tak perlu la canang kat semua orang awak tu dah buat keputusan yang sangat baik. Kononnya dasyat sangat la tu dapat buat keputusan camtu?? Sangat keanak-anakan. Aku zaman dulu ada gak wat keje camtu. Tapi tu dulu, waktu muda-muda, darah panas lagi. Sekarang dah mampu berfikir dengan matang (rasanya). Come on guys, aku yang perempuan dan belum kawin pun dah tau berfikir, takkan korang yang dah agak kertu (ops sorry kalau sesiapa terasa hehe) tak leh handle your own feeling kot.

Yang mana tak elok tu..buang la jauh-jauh. Setiap hari kita cuba menjadi yang lebih baik. Pandangan dan pendapat orang yang mana elok tu, fikir-fikirkanla. Jangan la dok ego, sombong sangat, rasa kita dah perfect. Tak nak dengar pendapat orang yang masih muda. Jadilah lelaki acuan Al-Quran. Wasalam:)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...