Our E-D

Daisypath Anniversary tickers

Our W-D

Daisypath Wedding tickers

Thursday, July 18, 2013

I Have To Block You My Dear Friend Lah Sangat!

Assalamualaikum Warahwatullah,
Bersua lagi kita dalam rancangan..Ape-ape jelah. Haha mengarut je aku kan? Just be myself. Tak payah tiru-tiru or berlakon kan. Yezza. Mesti korang pelik dengan tajuk entry aku kali ni? Block apa pulak ni? Kita kan antara pengguna Facebook tegar. So, gunakan la apa application yang ada dalam tu. Ok cut it short. Aku sudah berada di tahap kesabaran paling maksima melayan kerenah kawan-kawan. Bila dah pissed off..maka begini la jadinya. Kena la block dengan aku.


Alkisahnya begini. Kawan aku ni kira antara kawan baik aku masa degree dulu. Aku pun tak sangka perangai dia macam ni. Ku kira dia baik dan peramah sangat. Rupa-rupanya aku salah sangka la geng. Dia kawan masa senang je. Bila kita berkepentingan, baru dia baik sangat-sangat dengan kita. Masa aku susah dulu..dia sampai tak nak bercakap dengan aku even kami sebilik. Waktu tu aku sewa satu bilik dengan dia. 1st month kerja, jadinya gaji lom dapat. Aku tak dapat bayar sewa rumah dan aku minta tolong dia bayarkan dulu. Tapi aku dah mentioned awal-awal yang aku tak mampu bayar masa tu. Aku ingat nak tumpang tidur je kat ruang tamu rumah dia. Aku bayar la murah sikit kan. Tapi dia cakap tak pe dia tolong bayarkan sebab dia perlukan roomate waktu tu. Aku pun ok la kan. Tapi lepas tu lain jadinya. Sedih aku nak cerita. Tapi aku nak cerita gak. Hehe. Haip sedih-sedih mana boleh gelak.

Please click read more  

 
Sambung cerita, korang bayangkan aku 1st time duduk kat area aku kerja ni. Nak pergi beli makanan or pergi makan kat mana-mana tak tau jalan. GPS pun tak mampu nak beli lagi masa tu. Aku pulak takut nak keluar sorang-sorang. Kota metropolitan, gila kau keluar sorang. Aku orang kampung je pun..tak biasa la. Lagi pun sekarang ni kan macam-macam jadi. Dia tak pernah ajak aku keluar makan atau bawa aku pusing-pusing town so that aku leh keluar sendiri nanti. Dia buat tak tau je kat aku. Lepas balik kerja..aku makan roti je la. Then, kadang-kadang aku minta tolong dia hantar aku ke station bas masa nak balik kampung, korang bayangkan sepatah haram pun tak cakap dengan aku waktu dalam kereta. Sedih korang..kita minta tolong orang ni. Rasa terhina sangat. Waktu kat rumah cakap macam nak tak nak je. Finally satu rumah macam pulaukan aku. Semua tak mesra dengan aku. I don't know why.


Salah ke aku minta tolong dekat kawan-kawan? Salah ke aku depend kat kawan-kawan? Dalam fikiran dia, dia kata aku ni manja, tak berdikari. Dia pernah mention, waktu dulu masa mula-mula dia duduk kat sini, dia survive sorang-sorang je. Tak ada kawan yang tolong. So, ko nk bagi aku rasa apa ko rasa jugak la ek? Dah tu, apa guna jadi kawan aku? Seriously frust dengan attitude dia. Aku minta tolong sikit je pun. Info terbaru..aku minta tolong hantar aku ke campus sebab terpaksa gerak ke campus dari kampung di Kedah dengan bas. Tak reply sms plak. Nampak tak..betapa dia tak nak tolong aku. Tak pe lah..bila aku dah tau perangai ko macam ni..aku block la ko dari facebook aku sebabnya aku sakit hati sangat. Biarla aku tak ada kawan yang macam ko. Buat sakit hati jew. Besides, ko pun tak suka aku sebab suka minta tolong kan? Aku malu babe nak minta tolong. Aku tau aku sekarang masih belajar, duit pun cukup-cukup je kan. Kena minta tolong sana sini. Tapi ko jangan rasa diri dah hebat bila dapat kerja dengan company besar sebab nikmat tu Allah boleh tarik bila-bila masa je.

Boring tak bila aku luahkan perasaan? Baca je la ye..sebab mungkin boleh jadi iktibar ke. Kuang..kuang..kuang. Aku minta sangat-sangat friends kat luar sana, jaga la hati insan-insan kat atas muka bumi ni sebab korang tak kan tau bila waktu korang susah, insan yang korang hina tu la akan tolong korang. Be nice to everybody. Kita hidup pun tak lama kan. Jangan sia-siakan dengan sumpah seranah orang. Ok guys, yang baik jadikan teladan, yang tak baik buang jauh-jauh. I love u, peace collections. Huhu yg belakang tu abaikan.

Wasalam.

3 comments:

  1. Kawan senang memang ramai..
    tapi kawan waktu susah tue payanh nak cari..
    kalau cenggini gayanya bukan nama kawan dah..
    tak perlu ada orang macam nie as kawan..
    be strong hoccay.. :)

    ReplyDelete
  2. bkn sng nak cari kawan yang betul2 kawan..alhamdulillah lah kwn2 stakat nie baik2 belaka..kecik hati n gaduh tue perkara biasa..hg cuma anggap nie dugaan dari Allah..sabar yer..nasihat aku, cptlah kawen!! hihiii..ada org jaga.. :)

    Beli vitamin Shaklee dgn Harga Murah!
    http://ourlovebonding.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. Thanks adikku sayang. I'm strong woman. yeaaa. hehe. Ye la darl. Entah la kawan2 aku kebanyakan jenis yang ada time senang ja. Time susah..hilang. Nk minta tlg pun payah. Kebanyakan kwn masa degree faded away ja. Bila jumpa mcm xkenai dah. sedih hocay. Xpe la...aku xda rezeki dgn kwn2..tpi aku ada rezeki dengan benda lain. Be strong je.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...