Our E-D

Daisypath Anniversary tickers

Our W-D

Daisypath Wedding tickers

Saturday, October 12, 2013

Tips Kuruskan Badan dan Kecantikan Sebelum Kawen Part 1

Salam dan hai3 u olls.

Musim mengawan dah nak menjelma tak lama lagi. Haha fahamkan maksud aku. Musim kenduri la bila cuti sekolah. Mesti korang dah fikir lain kan? Haaa :p Tapi yang pasti bakal-bakal pengantin mesti tengah berusaha nak kuruskan badan dan buang lemak-lemak tu kan? Kurus tak bermakna cantik..betul3, tapi kan buatnya baju pengantin korang tak muat. Haaa tu masalah tu. Kena control makan dari sekarang dah u olls.Sekarang dah bulan September..dah tinggal berapa bulan ja lagi ni. Aku bukan nak kutuk orang berbadan besar tapi ni untuk kesihatan jugak. Aku pun gemoks la. Huhu..tengah berusaha ni. Jom kita pakat berusaha secara berjemaah baru best skit.

Lagi satu ialah masalah kulit muka. Semua bakal pengantin mengidamkan kulit muka yg gebus. Macam mana nak buat ni? Buh klorox ka? ishhhh haha itu buh di baju ja la. Cemana nak buat muka jadi gebusss dan mulus ni? Nak tau tips tak? Tips ni kebanyakannya dari page KEVIN ZAHRI dan tambah-tambah sikit dengan pengalaman aku. Thanks Kevin! Jom tgk!

Kuruskan Badan
Makan 5-7 hidangan kecil 
Haa kawan-kawan selalunya kita makan 3 pinggan sekaligus kan? Aik tak ngaku? Hah aku? Oh No no no. Aku makan sepinggan je uolls. Tapi gems (gemuk) gak. Hehe.




Jangan skip hidangan
Jangan tak makan. Ini dipanggil penyakit angau. Sangat-sangat merbahaya tuanku. Hahaha dialog P Ramlee dalam Nujum Pak Belalang. Kalau skip hidangan, metabolisme badan akan menurun. Makan je tapi kuantiti yang kecil.
Elakkan kalori daripada minuman
Ni bagi penggemar minuman bikarbonat like Pepsi, Coke, etc. Gula tinggi ko. Tak boleh.
Minum air mineral
Ni wajibal qhunnah tau. Sekurang-kurangnya 9 gelas sehari atau lebih. Aku minum 3-4 liter sehari tau. Kau mampu? Hehe
Jangan makan buah-buahan dengan berlebihan
Ni banyak orang tak tau. Kalau dah kurang makan makanan yang mengenyangkan, dia asyik makan buah je melampau2. Weyyy jangan weyy. Buah-buahan pun ada karbohidrat tinggi macam makan nasi. Cth macam pisang, mangga, durian. Manis-manis plak tu. Boleh makan tapi berpada-pada ye u olls.
Segenggam tangan karbohidrat. Pastikan kuantiti pengambilan protein cukup
Ni penting. Kurangkan karbohidrat, tingkatkan pengambilan protein. Karbohidrat setakat segenggam je u olls. Tak boleh lebih. Ni sampai 3 pinggan. Ish3. Eh bukan kita la.. jiran sebelah rumah ni ha. Huhu. Banyakkan protein macam ikan, ayam, telur dan sebagainya. 
Bersenam..bersenam..bersenam 
Yezzaa ni paling penting. Kalau tak macam mana nak bakar lemak-lemak terbiar tu? Jom musnahkan lemak. Tak semestinya senaman yang berat-berat dan lama. Cukup 20 minit setiap sesi 2 kali seminggu. Yang penting kosisten. Yeahhh kita boleh. Saranan aku senaman kardio. Boleh download kat you tube. Senama Jilian Michaels superb. http://www.youtube.com/watch?v=1Pc-NizMgg8

Supplemen dan makanan tambahan   
Supplemen ni penting untuk support badan kita tau u olls. Kalau diet tak dak supplemen, kita akan rasa kurang tenaga sebab zat kurang. Ni part paling best. Sebab aku akan mengrekomenkan (perkataan baru) haha supplemen yang aku sedang ambik sekarang. Sangat bagus dan selamat. Jeng3 apa tu? Shaklee la u olls. Nak mempercepatkan proses penurunan berat badan dan bagi firm body kita ni..aku memang suggest sangat2 korang ambik supplemen ni.Tak berbahaya dan selamat. Berasaskan bahan semula jadi, no drugs. Tu yang paling penting. Aku ambik produk ni since aku nak bertunang and surprisingly I have loose my weight. Sekarang aku SID Shaklee. For more information, just sms/whatsapp me k. 019-5253783 Mia.

*Ni sebenarnya nak promote product ke hape ni. Sharing is Caring You Olls.
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...