Our E-D

Daisypath Anniversary tickers

Our W-D

Daisypath Wedding tickers

Tuesday, March 23, 2010

Wanita dan Masalah Berat Badan

Ai kawanz-kawanz. Aku terpanggil untuk share dengan korang experience aku dengan masalah berat badan ni kan. Em problem ni mmg sinonim dgn gurlz. Ada2 je orang nk kutuk bentuk or berat badan gurl ni kan? Kalau guys tak ler orang kutuk or kata sangat. Ada la gak tapi penah tak korang tengok boipren dia bdn slim jek tp gelpren dia jenih besar. Ada tapi tak banyak kan? Banyak yang kita nampak couple yang camni...


Betul tak aku cakap td? hehe. Aku pun ada masalah berat badan yg sama gak dulu. Konfiden level memang low gila. Tak payah cakap apa la kan. Aku pulak yang memang jenis malu, low profile. Tak reti nak mengglamorkan diri. Memang tak ramai kawan dulu. Boipren jauh skali. Ramai yang tak nak kat aku. Tegok gambar je terus ilang. Macam la korang tu ensem sangat. Hahaha. Korang tak caya dulu aku gemuk? Tak caya..tengok nih..


Sebelah kiri tu aku eh? Pas aku masuk UiTM baru la keinginan nk kurus tu ada. Bukan keinginan..baru tau cemana nak urus berat badan. Aku mula try fiber. Dah start turun berat. Pastu jadi plak yoyo diet..badan aku naik balik. Sampai la aku jumpa satu produk ni. Delicious dan firm body tau. Aku dh mkn sebulan..so now im like this girl..


Em mcm muka aku ja. Sapa dia ni eh? Haha aku la tu mek oi. Hot tak? Huhu. Ok lar kan..badan pun sihat. Produk apa aku makan. Herbalife. Pi baca mende yang aku post sebelum ni. Ada pic dia. Tak mahal pun. Ok la kan dari ampa pi buat pembedahan, pi kat slimming centre. Lagi mahal weh. Kadang-kadang sakit plak. Produk ni ada kelulusan Kementerian Kesihatan. Try jangan tak try.

Bukan la tujuan aku nak cakap gemuk tu tak cantik, tak hot but it is juz for your health. Ada je yang plus size tapi hot. So, for gurlz..beauty is in the eyes of the beholder. Bagaimana bentuk badan kita, tak penting, janji kita konfiden, ceria, sihat dan pandai menyesuaikan diri. Tapi seboleh-bolehnya jangan overweight..nanti macam-macam sakit kita dapat. Sayangi la diri kita. Kalau bukan kita sapa lg kan?Cewahh. So, sapa berminat..leh consult dengan aku k? Wasalam.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...